Morgonstund har guld i mun?


Uhuuu, måndag igen... Jag vill inte gå till skolan.
Visserligen börjar jag först tjugo i elva, men då har jag matte och efter det drygt två timmars håltimme. Inte så uppmuntrande!

Oj, nu råkade jag somna lite med halvöppen mun och blicken fixerad på skrivarn, visst är det läskigt när man sover men ändå inte! Hm... Det lät vettigt, "när man sover men ändå inte" men ni kanske fattar!? Alltså när man har ögonen öppna och man sitter upp, man ser liksom allt hända, men det är som att titta på film, man bara betraktar allt liksom, utan att riktigt vara där.
Eller strunta i det jag just skrev, det är alldeles för tidigt på morgonen för att läsa om mina avvikande upplevelser.
Nehepp, här blir inga barn gjorda, skärpning, dags att vakna!

Får se vad det blir till frukost, jag ville göra havregrynsgröt, men tyvärr så äger vi inga havregryn. Det blir kanske fruktbröd istället.

Nu är det tre timmar kvar tills jag börjar, jag har redan duschat, klätt på mig och stoppat i linserna. Vad ska jag nu göra?
Anna ligger fortfararnde och sover, hon lovade igår att hon skulle väcka mig imorse vilket hon också gjorde. Jag tycker dock att hon kunde gått steget längre och även gått upp tillsammans med mig. Men nej, nu ligger hon där i sin varma, sköna säng och drömmer.

Självklart är jag jätteglad för hennes skull. Hennes lycka är ju min lycka...

Nu: frukost.

Hörs senare. K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0